کد مطلب:322950 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:257

خاتمیت اسلام در آثار سران بهائیت
در كنار این ادعاهای دروغین، در آثار دیگری از سران بهائیت، خاتمیت پیامبر اسلام (ص) تأیید شده است، و نبوت را از میرزا علی محمد و میرزا حسین علی سلب نموده اند:

میرزا علی محمد پس از نسخ شرایع قبل نتیجه گیری می نماید كه شریعت مقدسه ی اسلام نسخ نخواهد شد:

بل حلال محمد (ص) حلال الی یوم القیامة و حرام محمد (ص) حرام الی یوم القیامة. [1] .

میرزا علی محمد در ابلاغیه ی الف خود اعتراف می كند:

من ادعای وحی نكرده ام. و كسانی نسبت داده اند كه من ادعای ولایت و نبوت و رسالت كرده ام؛ خداوند به آنچه افترا زده اند ایشان را بكشد. [2] .

عبدالحمید اشراق خاوری مبلغ معروف بهائی می نویسد:

جمال مبارك میرزا حسینعلی در ضمن جمله ی مزبور (اینكه خداوند حضرت محمد (ص) را خاتم النبیین فرموده) توضیح می دهد كه مقام این ظهور عظیم (یعنی خودش) از مظاهر سابقه بالاتر است زیرا نبوت به ظهور حضرت محمد (ص) ختم گردیده و این دلیل است كه ظهور موعود عظیم (میرزا حسینعلی) ظهور الله است (یعنی خدا ظاهر شده) و دوره ی نبوت به حضرت
محمد (ص) منطوی و پیچیده گردید. [3] .

میرزا حسین علی بهاء در مورد حضرت رسول اكرم (ص) نوشته است:

ألصلوة و السلام علی سید العالم و مربی الامم الذی به انتهت الرسالة و النبوة و علی آله و أصحابه دائما أبدا سرمدا. [4] .

ترجمه: سلام و درود بر آقای اهل عالم و پرورش دهنده ی امت ها، كسی كه به او نبوت و رسالت پایان یافته و بر خاندان و یارانش سلام و درود دائمی و ابدی و سرمدی باد.

و موارد بسیار دیگری كه ضمن تأیید خاتمیت پیامبر اسلام، خود را ظهور الله خوانده است. جالب این جاست كه عباس عبدالبهاء نه تنها از حقایق اسلامی بی خبر بوده، بلكه گفتار پدر را نیز فراموش كرده است و باب و بهاء را چنان كه قبلا گفته شد، در صف پیامبران معرفی كرده است. حال باید از عباس عبدالبهاء و مبلغان بهائی و پیروانشان پرسید به چه جرأت، نبوت و پیامبری را به میرزا علی محمد باب و میرزا حسین علی نسبت می دهند؟!

[1] ميرزا علي محمد شيرازي: صحيفه عدليه / 5.

[2] فاضل مازندراني: اسرار الآثار خصوصي 1 / 180.

[3] عبدالحميد اشراق خاوري: رحيق مختوم 1 / 78.

[4] ميرزا حسين علي نوري: اشراقات / 293.